Tuesday, June 18, 2013

serendah bumi

"Biar apapun terjadi saya redha ketentuan Ilahi."


Sebab semakin banyak ujian,semakin tinggi harga sebuah keimanan,Bukankah mukmin kuat itu lebih disayangi dari mukmin yang lemah?
Handset saya dicuri..ya dicuri.Setelah hampir setahun lebih besfren saya bersama2 dengan saya.Ia adalah pemberian dari Pakcik saya.Saya rasa seperti tak tentu arah..seperti kehilangan orang yang paling paling saya sayangi.



Tapi.............
bukankah itu tanda Tuhan masih sayang?
Beberapa hari yang lepas,saya kata pada diri,sy redha,saya yakin,apa sahaja yang Dia berikan itulah yang terbaik buat diri ini.
dan,hari ini,seseorang mengingatkan sy...


"apapun yang terjadi,saya redha ketentuan Ilahi,
kerna itu sudah pasti,tanda KasihNya pada diri."






:(

ala........handphone je.sabarrlah...k?

No comments: