Wednesday, July 27, 2011

canggih-cangguh-cungguh.

Saya baru aja pulang dari menziarahi favourite Abang Sedara saya.Rasa macam sedih gitu bila lihat wajahnya yang lesu.Masa kecil,kire die yang paling rapatlah.Dua puluh empat jam berkepit dengan dia.Tapi,sekarang da jadi macam kitten :) Makin dewasa,makin malu!Katanya,kepalanya pening sangat sangat,lalu check up di hospital and terus kene warded.Nikmat sihat memang lama kita rasa,nikmat sakit,baru sekejap dah lemah pula kita.Kerdil kan kita hamba nie :(
Semakin lama,semakin canggih,semakin maju dunia!Saya penat,penat dengan kecanggihan dunia.Penat dengan bagaimana yang muda tidak tahu menghormati yang tua,penat dengan mereka yang tidak mengenal erti Adab yang sebenarnya.Allah yahdeena Wa Yahdeehim.

Perkahwinan (?) :) Senyum?ye senyum.Saya fikir,usia saya,usia awak,pastinya tak salahkan kita bicarakan soal ini?Ini kata kawan sayalah,bukan saya :)
Bagi saya,berkahwin itu bukan soal saya cintakan awak,awak cintakan saya,saya sayang awak,awak sayang saya..tapi,ia lebih dari itu.Walau 20 tahun pun usia 'cinta kita',saya ingin perasaan saya pada dia itu sama seperti hari pertama kita bersama dahulu.Menerima kekurangannya dengan sepenuh hati,dan kelebihannya, syukuri dengan setulus hati.
Sebenarnya,maknanya sendiri aja dah dalam.Bukan bermakna saya akan kahwin dalam masa terdekat.Cuma,rasa macam terdengar-dengar isu ini.
Perkahwinan itu bermakna,to give,and give in.beri dan mengalah.beri beri beri,mengalah mengalah mengalah.ya saya cakapmacam dah ada pengalaman ya >.< tapi,saya nampak sekarang terlalu ramai sangat orang muda yang kahwin cepat.Jadi,kadang itu terfikir dalam-dalam..apa benar mereka da sedia?Ustz Hasrizal kata"kalau nak fikir soal pelamin,fikirkan tentang lampin!"

Ini..cuma pendapat saya.Pendapat budak mentah,yang belum pun ambil lesen kereta lagi :)Bagi saya,saya punya impian.Impian saya,biar Dia yang tahu :)
 Sekarang ini,saat ini,kita siapakn diri untuk Ramadan.Moga Ramadan ini melatihkan diri kita untuk dekatkan diri padaNya.Habis Ramadan tak bermakna lupa Pencipta ok.penat tgk semua da busy dengan bazar bebazar bebuzurrr~~~

Jom kita kuatkan amal kita.KIta dekatkan jiwa,ruh dan jasad kita padaNya.Allah,bantu kami~
p/s:sy dapat beli buku Matahari,Hilal Asyraf! :)

1 comment:

Anonymous said...

Masya Allah.. :)