Wednesday, May 25, 2011

Belajar + Relax + Senyuuuuuuuuuum=NO STRESS


Dunia ini bulat.Kadang.kita terasa di atas,kadang pula kita terasa di bawah.Saya masih ingat lagi kata-kata ini,dan hingga kini terngiang-ngiang kat telinga ni.


Sekarang ini saya sangat sibuk.hmmmemang best dan nikmat bila sibuk.Paginya kelas tambahan,kadang petang ada kelas,malamnya pula sibukkan diri dan paksakan diri untuk belajar.Memang best and nikmat bila sibuk!Jadi bila rasa taklarat tu..kata padadiri,lepasnie tak dapat den nak rasa ngko lagi.Sibuk bila imtihan jelah kan.jadi seringkali kata pada diri kuatkan diri kuatkan hati!


Kadang hanya dengan sebaris kata dari seorang yang dimamah usia memberi senyuman pada hati.Waktu itu baru balik dari gami'dan masa itu juga syeikh tidak dapat hadir.Mungkin sebab imtihan quraib agaknya.Jadi,kita pun balik lenggang kangkung..~Sempat pergi 'asiir.Sampai dah 9lebihmalam.Masa baru masuk pintu gate rumah,Baba yang bukakkan gate agknye terdengar kita berbual.Baba tanya kita da exam ke?Nak dekat baba!Lepastu makcik ni kate exam de Satu JUNE.Jadi sayakata lahsaya ni 8 June.Oh lamalah eh krg kata Baba..kita cuma senyum..Baba tanya dan tanya dan tanya.Dan tentunya takkansemua saya nakbagitau kan.Terus baba kata kat saya,Allah yuqawwik Allah yuqawwik Allah yuqawwik!Semoga Allah kuatkan mu Semoga Allah kuatkanmu Semoga Allah kuatkanmu!Amiin kata hati saya.Aminn ya Rabb!
Kenapa cuma saya tapi bukan padamakcik sorang ni?Adalah sebab nya.
Hmm Baba sendiri faham hati ni~takpe..saya cuma senyum senyum dan senyum sahaja.


Bila nak game?Kata Ibu.Entah mungkin ini destinasi saya.Mungkin..setiap orang ada naik nya,ada turunnya.Kadang itu kita rasa takmampu untukmenggalasnya.Tapi,sedaya upaya kita cuba ingatkan padadiri,mungkin..ini ujian kita untuk dekatkan diri PadaNya.Kadang kita LUPA,jadi dengan ujianini,Dia dekatkan kita dengan Dia.Tiada yang Lebih Indah dari mendekatkan diri padaNya..

Jadi itulah dia..Imtihan saya..


8 JUNE 2011-FIQH
9 JUNE 2011-TAUHID&SIRAH
11 JUNE 2011-ALGEBRA(MATHS)
13 JUNE 2011-NAHU&SARF
15 JUNE 2011-ENGLISH
16 JUNE 2011-DIRASAATS(GEOGRAPHY)& KHAT
18 JUNE 2011-AL QUR'AN &TAJWID
20 JUNE 2011-TAFSIR & HADITH
22 JUNE 2011-IMLAK & ULUM (SCIENCE)
23 JUNE 2011-COMPUTER & INSYAK

Syafawi:MUTOLA'AH&;NUSUS,FIQH,TAJWID,AL QUR'AN,NAHU&SARF.



Syafawi cuma diberi maddah aja..datenye entahlah hilang kemana.amacam?best tak?memang best kan?MasyaAllah MasyaAllah.....jadi janganlupadoakan kami semua ok.Bila letak kat sini rasa macam pembakar semangat gitulah.Jadi bile bukak nampak jadual je terustutup laptop and pergi belajar.ok lepas ni ade kelas fiqh........................oklah.selamat belajar tanpa henti.Belajar ni sampai bila-bila kan?
:)

No comments: