Friday, February 4, 2011

jujur

tak usah hirau andai kau tak dipedulikan mereka
tak usah heran andai mereka tak hiraukan dikau
tak usah marah andai mereka tidak hairan melihat dikau
jujur,saya MALAS.


tapi,hairanlah andai hatimu tidak pedulikan TUHAN
hairanlah,pedulilah andai hatimu tidak kesah Cintakan TUHAN
heranlah andai jiwamu tidak bersama TUHAN


jujur,saya rindu mesir.sayarindu.
dan jujur,hati saya berubah..tatkala jasad dan kaki mulai langkah.
saya masih mencari..kebahagiaan yang sebenarnya..
rupa-rupanya,baru saya tahu.
kebahagiaan itu,tatkala Gami'Azhar di depan jiwa,Syabrawi sebagai santapan diri,dan masyaikh Azhar serta Ahlilllah sebagai tarbiyah nafsi!

ruh ku,jiwa ku,nafas ku...tertinggal di Bumi Kinanah itu..
sungguh,Mesir!Aku rindu padamu!
Semoga dikau selamat dan sentiasa di bwh pemeliharaan Tuhan Yang Maha Satu!
Mesir,daiman fi alby.

No comments: