Tuesday, April 3, 2012

suratan.

Allahumma Solli Wa Sallim Wa Baarik 'Aalih Wa 'Ala Aalih.

Jalan ini yang aku pilih.Dahulu,memang ini impianku,memang ini yang ku impikan.Ini yang aku mahukan selama ini.Tapi,kita manusia,kita hanya mampu merancang.Segalanya hanya Dia yang tentukan.
Kini,cita-citaku,impianku,telah Dia kabulkan.Tiba masanya untuk aku laksanakan.Ya,laksanakan!

Dengan airmata aku menulis,aku yakin ini yang terbaik buatku.Aku percaya, yang datang hanya terbaik menjadi anugerah..Aku percaya, ini suratan telah tertulis di qadha' qadarku..Aku percaya,aku yakin itu.Dengan sepenuh hati.

Aku tahu aku harus tekad,tekad memilih jalan INI.Jalan yang tiada keluarnya,jalan yang penuh onak duri,jalan yang penuh pengorbanan.Tanya mereka siapkah dirimu?Aku jawab belum sepenuhnya.Tapi dengan izinNya aku ingin lakukan yang terbaik,terbaik buat diriku,agama,dunia dan akhirat.Mungkin apa yang kita fikir tidak sama dengan apa yang mereka fikir.Lantas,aku pandang itu sebagai satu 'duri' yang ingin menguji,sejauh mana keyakinan aku terhadapNya.

Dengan airmata aku menulis,aku percaya..dan aku tetap yakin.Hati aku buntu,aku terasa sangat buntu.AKu rasa seperti ingin meraung,ingin mencari seseorang yang mampu katakan padaku semuanya akan kher kher aja..tapi ternyata tiada satu pun yang mampu,kecuali Ibu,kecuali dengan menadah tangan padaNya minta kekuatan diberikan.
Aku harap urusan ini akan dipermudahkanNya,urusan ini berjalan dengan lancar.Harap agar semua mengerti jalan ini.Aku tahu aku tahu aku tak mampu 'tuk memuaskan hati setiap pihak.Tapi kadang takdir kita tak sama dengan takdir orang.Aku sangat yakin dengan ketentuanNya.Aku hanya minta agar ini dipermudahkan..sungguh.

Aku harus persiapkan diri.Segalanya harus diperingatkan bahwasanya ini jalan bahgia,ini jalan tenang,jalan ini juga yang akan mengenggammu hingga ke sana.


Siapa lagi yang bisa mengerti..siapa lagi yang bisa beri kekuatan kecuali Dia,Allahu Rabbi.
setelah itu,Ibu Abah,permata hati.
baaas,tak perlu lagi.kerna Redha mereka yang ku dambakan.

AKu tulis entri ini untuk lepas kan .untuk memberi pengertian buat semua,yakinlah apa sahaja yang Dia beri itu yang terbaik buat kita.dan yakin,yakin,yakin dengan sepenuh hati dengan Qadaq wa QadaruAllah.yakin lh dengan sepenuh jiwa.Pastinya itu yang terbaik.Niat yang baik pastikan dipermudahkanNya.yakinlah hati,yakin!



Moga Allah permudahkan urusan kami semua,Amiin Allahumma Amiin.

1 comment:

Anonymous said...

insya Allah ya umma Bilaal. :)