Thursday, October 6, 2011

my everything.

saya sedang menunggu seseorang..di bawah sinaran lampu minyak tanah.Ok,alhmdulillah!td dapat mkn sushi!^^ best!haritu pergi badan!alah badan,badan Johor u know~.ape lgi..Alhamdulillah sy berkesempatan,ok,mule2 bile masuk aje badan,buku first to aim is,buku Hilal Asyraf..sekarang ni da banyak sangat buku cerita Cinta.Kitab Cinta,Tahajjud Cinta,MUnajat Cinta,Rona Rona Cinta Damascus..banyak sangat.lepas serangan Ayat Ayat Cinta,semuanya di'cinta'kannya.apa masyarakat kita perlu sangat ke dengan 'cinta' ini?

Jadi,saya,sarankan agar kita perbanyakkan baca buku motivasi,sperti :) Hilal Asyraf,Amaluddin Mohd Napiah,yang paling penting dari terbitan 'Tarbiah Rohani'.MasyaAllah semua bukunye memang hebat2!terus terang saya kata..
Buku Hilal Asyraf yang saya beli ialah,Hero,Takdir'Cahaya yang tidak Terpadam dan Batu Bata Kehidupan.Baru pertama kali saya beli buku Amaluddin MOhd Napiah,bukunya mantop,walaupun saya belum bace.Tapi bile part browse buku ni,memang hebat!MasyaAllah~..

Kata seorang ulama',Al Khalaf katanya;4 simpanan yang boleh kita simpan di akhirat nanti:
1)sembunyikan musibah
2)sembunyikan sakit
3)sembunyikan sedeqah
4)sembunyikan kelebihan

Kita..semakin kita ingat Tuhan,semakin tenang jiwa kita.Kadang resah kadang gelisah,sebab apa?sebab kita,kita lupakan Dia.
SubahanAllah wa BIhamdih SubhanaAllahil 'aziim.


Semoga saya,awak,kita semua tergolong di kalangan orang-orang yang sentiasa mengingati Allah di setiap helaan nafas kita.Amin Allahumma Amiin!


p/s:yay nak balik~~~Mesir,tunggu sy ye! :)

No comments: