Friday, July 15, 2011

Bidadari Hati.


Hari ini adalah Jumaat yang terakhir di Bumi Kinanah ini.Esok,Sabtu,Ahad,Isnin,Selasa yang terakhir sebelum pulang ke Bumi Singa nanti.5 HARI LAGI.Beli barang macam nak pindah rumah :) Rasa macam nak patah tulang,macam nak terbang kat langit pun ada.

Entah,saya tak tahu kenapa,semakin hari minat saya untuk menulis semakin pudar.Kadang terfikir,berdiam itu lebih baik dari berkata-kata.Biaq pii~~

Semalam saya mimipi,mimpi saya,memang Indah,moga Allah kabulkan Amiin! :) Perjalanan saya semakin jauh,lagi jauh..tapi mati itu semakin dekat.Saya tak pasti 2012-2020,sempat ke lagi diri ini?

Sekarang ini,saya rasa malas untuk fikirkan perasaan saya.Rasa macam ketidakperluan untuk 'jaga perasaan' saya.Saya tahu,semakin kita jaga,semakin 'seksa' kita jadi.Kita ni Hamba aje..jadi kalau disakiti,dihina,dicerca,ditinggikan suara,memang layak sangat lah..kita ni Hamba,Hamba,Hamba!!!Pakukan dalam diri.Bukan saya kata saya dihina ke dicaci.Tapi ini realiti Hidup seorang Hamba.Kita hamba,awak Hamba,Dia Hamba,semuanya cuma Hamba.Jadi,molek benarlah kita nya~Ok?Jadi macam Bumi k?Senyum aje.Tak pun,jadi macam Laut.Tenang tak berubah.Susah sangat..kita senyum untuk gembira k?Kita hammer kn dalam jiwa,ruuh dan jasad,Redha Ilahi aje kita pinta.

Walk The Talk!I really hope so.Semoga apa yang kita kata itu,kita amalkan.Amiin Ya Rabb!

Sejak akhir-akhir ini,saya banyak berfikir.Berfikir tentang masa hadapan.Saya ingin menarbiyahkan diri dahulu,sebelum menarbiyahkan bakal anak-anak saya nanti.hehe panjang kan cita-cita?Tapi,untuk dapat anak yang soleh,kita mesti jadi yang solehah dulu ok?

ربنا هب لنا من لدنك ذرية صالحة إنك سميع الدعاء
"

:)
Doa ini untuk bakal ibu bakal bapa.Semoga bila kita mulakan dari sekarang,*walaupun masih belum bernikah :p*,Allah lihat kesungguhan kita,InsyaAllah..moga dikabulkanNya.Amiin Ya Rabb!


Jadi..sebelum apa-apa,kita JADI dahulu!

Moga Allah redha.

No comments: