Sunday, June 12, 2011

jangan menyerah kalaH!

Saat sedang mengambil peperiksaan Algebra,seorang Ustaz memasuki kelas dan berkata


U:Hari Isnin ni kamu semua ada ImtiHan kan?
KAMI:Ya..aah
U:Baik..lepas Imtihan tahriri,ada imtihan syafawi
K:APA?ah bila?maddah apa?
U:SEMUA..Hari Isnin ini selepas imtihan tahriri 


Saya:tatkala mendengar bicara seorang ustaz yang belum pernah saya jumpa yang kecuali saya jumpa dalam fatrah imtihan ini.Ya,saya terpaku dan membisu.Dan perkara yang pertama sekali saya lakukan,ialah..senyum.Saya senyum sebab saya tahu ini memang Hebat!saya terasa teramat Hebat aturanNya!saya pakukan itu dalam jiwa.ya saya tahu.It was soo last minute.Dan apa yang mampu saya lakukan ialah belajar dan terus belajar.Walau masa rasanya tak cukup!saya cuma mampu menghafal apa yang saya mampu.

saya rasa ambang stress di tahap yang kritikal.tapi,relek lah.kita belajar bukan untuk imtihan,tapi belajar kerana Allah.saya hammer kan lagi kekata itu dalam hati.biar lekat walau kehabisan paku.

kini,saya mampu berdoa+membaca+menghafal dan tawakkal sepenuhnya padaNYA.Ini destinasi saya..dan inilah yang terbaik buat saya!Pakukan lagi dalam Hati.Terima Kasih ALLAH.
mohon doa semuaaaa...
:)

No comments: