Wednesday, May 11, 2011

jom manfaatkan Masa!


Musim soifi kali ini lain dari yang lain.Apa yang saya ingin kongsikan di sini ialah,musim panas sekarang di Mesir sekarang ni da lain!Saya ke hulur hilir mencari asbab utama,kenapa dan mengapa?Saya masih lagi bingung dan takfaham!Yang penting sekarang ini,waktu dan jam masih sama seperti musim sejuk yang lepas.Tidak dilambatkan selama sejam.Ini kerana,ia adalah sistem bekas Presiden Mesir punya angkara.Mungkin ada sebabnya tersendiri..

Jadi,solat pun terasa cepat.Masa terasa berlalu dengan begitu pantas.Isyak jam 8 malam,Subuh dalam 3.30 lah gitu..cepatkan?Duduk sekejap..lah dah zuhr ke.Bangun kejap,MasyaAllah!Sudah Maghrib rupenya.Jadi begitulah.Sampai sekarang saya rasa masa 24jam sehari memang tak cukup bagi saya.Sedih..tapi itulah dia,realitinya,kini.

Saya tak tahu..tapi apa yang saya rasa,waktu,masa kini berjalan..dengan begitu pantas sekali.!!hmm betul betul!Setengah jam lagi sudah Maghrib.Entahlah.Saya ada berbicara dengan senior beberapahari yang lepas.Katanya,dia tak rasa akan sampai ke 'future'.Sedangkan Dunia kini semakin Tua.Semakin Uzur..ya saya?Saya pun begitu juga.Sempatkah lagi lima atau enam tahunlagi?Sampai ke saya ke 'future'nanti?Yang pasti,saya masih lagi tak tahu..danjawapanitu,hanya Allah Yang Tahu.

Hadaf untuk post ini ialah,untuk mengkhabarkan bahawa Masa ITU EMAS.Jadi,manfaatkan MasaMU!
p/s:jangan lupa bca buku Sinergi,Hilal Asyraf ok?Memang best and meletop.
okdoakan

No comments: